pondělí 26. listopadu 2007

Zamyšlení na trase Praha-Brno

Když jsem dnes ráno jel autobusem z Prahy do Brna a míjeli jsme zasněžená pole na Vysočině, uvědomil jsem si jeden nezvratný fakt: Léto již definitivně skončilo. Je tedy již naivní čekat, že přijdou teplé dny, kdy si zaskotačíme u Vltavy a s pstruhy proti proudu Berounky poplaveme. Blíží se zima a s ní Vánoce a ty ostatní svátky. To mi připomělo další aspekt palčivého dnešního světa. Nemám žádné peníze na dárky. Obdarovat příbuzné mnou namalovaným obrázkem již několik let nepraktikuji, zejména od té doby, co před deseti lety sestra po mém dárku přestala věřit na Ježíška....


Spolu s Vánoci jde ruku v ruce byznys a fakt že nemám práci. Po posledním angažmá v redakci Rovnost jsem se jako novinář zdiskreditoval ve všech zemích EU minimálně do příštího volebního období. "Chtělo by to nějaký ten byznys", řekl jsem si. Dneska po cestě na nádraží Florenc jsem viděl vývěsku hlásající "Spal jsem se ženou za peníze, co si o tom myslíte?" A ve spodní části bylo na utrhnutí telefonní číslo. Kupodivu již polovina byla odtržena. V lahůdkách u nádraží jsem potkal postaršího pána romského původu a ten nabízel prodavačce své hodinky výměnou za deset chlebíčků s ruským vejcem. A já pořád nic. Žádný náznak toho, že by mi na můj studentský účet měly dorazit velké peníze. I když malé světlo na konci tunelu, které by mi ukázalo další cestu životem, vysvitlo tento víkend na vesnické zábavě na chatě. V tamní tombole jsem vyhrál dva pytle s obilím.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ty kravo, ja ty tvoje posty nesmim cist v knihovne, tohle misto prave ztratilo posledni zbytky dustojnosti :-).
Jinak tvou budoucnost vidim v Turecku, mas k nemu stale silnejsi pouto. A v EU, doufam, jeste dlouho nebude...

Dr.apal řekl(a)...

No dva pytle s obilim....to je dobry začátek stát se Soukromě hospodařícím rolníkem...je to živnost jako každá jiná a v době kdy větčina krachuje se vpodstatě otvírá pole působnosti pro tvou realizaci.

Anonymní řekl(a)...

zacneme prodavat mushrooms